tisdag, september 11, 2007

Drömlikt..

För dom som känner mig är det ingen hemlis att jag ofta drömmer mardrömmar på nätterna, ofta väldigt otäcka sådana - inget jag önskar någon överhuvudtaget...
Men i natt hände något som förbryllade mig, var mitt inne i min tredje mardröm på rad för natten där (okej nu får ni höra lite ifrån min dröm, men ändå..) en man hade stängt in en kvinna i ett rum och skulle till att skada henne, då jag vaknar och är kallsvettig och förbannad över att drömma tre mardrömmar just denna natt, så jag tänker rätt bestämt att nä nu jäklar får det räcka med den här skiten...
Somnar om och eftersom mina drömmar brukar fortsätta när jag somnar om så gjorde även denna, men till min förvåning så var denne fd våldsman hennes vän? Dom sitter och fikar och skrattar på soffan, sen slutar drömmen - jäkligt mysko, jo jag vet att det ska gå att ändra på sina drömmar, men jag har för tusan aldrig lyckats med det...
Sambon säger att jag borde skriva böcker om mina drömmar, men jag vet inte jag... det känns som att dom borde stanna hos John Blund där dom hör hemma...

Var precis ut och tog lite höstsol (smög ut för att få lite sol, eftersom jag inte orkar gnälla över solmarkiserna, kallas numer för markisfacisten) jätteskönt att värma sig lite, känns faktiskt lite rätt med höst nu, vi tände ljus hemma igår och satt och läste hela kvällen, skönt och avkopplande, hösten är lite befriande från alla saker man ska göra på sommaren och stressen över varför vädret är så dåligt, hösten bara är...

Ikväll ska jag på första yogapasset på länge nu, är beredd på en makalös träningsvärk, min sommarförslappade kropp var iväg och tränade capoeira i torsdags, blev tvungen att bryta efter 30 minuter, helt slut kröp jag skamset hem - och träningsvärk, JA, den gick över nästan igår...
Kändes som man var 100 år när man gick upp på fredan.

Jag ska avsluta med ett hyllande till vår nya vän därhemma - den platta TV:n, den är uuunderbar, dock måste resten av utrustningen + kablar uppgraderas, så det blir en ganska dyr historia innan det är slut. Vi provade att spela Guitar Hero i fredags, men nej, det var inte vi som sög, det var TV- signalen som inte matchade vår PS2:a.... *pust*
Haha visst ser bilden cool ut?

Inga kommentarer: